Претражи овај блог

четвртак, 14. јун 2012.

Зидни Јунгханс

Овај сат сам купио на бувљаку сасвим случајно.



 Када сам га отворио, машина је изгледала као нова, сијала се. Сем тога сам приметио један пластични зупчаник и на основу утиснутих цифара 05 сам помислио да је сасвим нов, направљен 2005. Међутим, касније сам сазнао да је направљен 1957. према утиснутим ознакама. Занимљиво је да су већ тада почели да убацују пластику, и то је једини пластични део у целом сату. Претпостављам да су ставили квалитетну пластику јер нема никаквих трагова трошења.





Тегови су тешки око 2 килограма, а ланци су масивни, од месингане жице дебеле око 1,2 mm. Машина је сасвим солидна и очувана, а звоно је трогласно. Занимљиво је да је звоно нарочите конструкције, има мембрану као звучник. Звук је изузетно леп.
Како нисам добио клатно, направио сам га од неког месинганог ливеног тањирића а шипку сам направио од три траке лима - једне алуминијумске и две челичне, тако да ради као термо-компензовано клатно. Тачне дужине није тешко израчунати ако се знају термички коефицијенти ширења тих материјала. Сат доста тачно ради.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.